دوستی با خدا درکلام خدا

ساخت وبلاگ

امکانات وب

برای ارسال پیام به مدیر وبلاگ و یا در میان گذاشتن هرگونه پیشنهاد و انتقاد خود روی "تماس با مدیر" کلیک کنید با این کار لطف بزرگی به ما میکنید..........با عضویت در خبرنامه جدیدترین اخبار ایران و جهان را در وبلاگتان به روز بخوانید..........کاربران فعال ارتقاء وظیفه پیدا میکنند..........با عضویت در این وبلاگ میتونیم با هم همکار بشیم و در وبلاگمون هر مطلبی که خواستیم بذاریم..........لطفا در خبرنامه عضو شو..........دوست داری با هم همکار بشیم؟ اگه میخوای باید عضو بشی..........حتما در نظر سنجی شرکت کن..........از هر مطلبی که خوشت اومد به اون مطلب امتیاز دلخواهت رو بده..........نظر دهی برای هر مطلب آزاد است..........یادت نره عضو بشی..........با تشکر از انتخاب شما

دريافت كد

-->-->-->-->-->-->-->-->-->
-->-->-->
-->-->-->


-->-->-->-->-->-->

 

حيرانم كه از كدام صفات زيبا و خوبيهاي او شروع كنم ، از بس كه ازخالق زيبا خوبيهاي فراواني ديدم مات شدم . لطف و كرم او مرا عاشق آن خدا كرد . او خدائي است كه فقط ازاو خوبي صادر ميشود ، و او خدائي است كه زيبا تر از او نيست . ديدن او بهترين بهشت است .
 هر چي تلاش كردم دوستي بهترازاو نديدم ، دوستي كه هميشه همراه انسان است ، بي وفائي در ذات او نيست ، دوستي  كه هميشه لطف و كرم و محبت مي كند ، خدائي كه  هر چي خوبي هست از اوست ، وهيچ خوباني درتاريخ نبوده مگراينكه خوب بودن شان ازلطف اوست . و اوست كه عزت ، سروريت ونعمت به بندگان ضعيف خويش مي بخشد ، وهيچ نعمتي از خدا جايگزين ندارد ، مثل نعمت چشم و مثل نعمت آب .
 اولين محل زندگي انسان شكم مادراست ، جائي كه دسترسي والدين به آنجا غير ممكن است ، خداي مهربان وعزيزآنجا انسان را ازغذا سيركرد . خداي مهربان درمقابل اين همه لطف و كرم خويش ازبندگان فقط تشكرمي طلبد . وتشكرازخدا فقط عبادت خالصانه و بدون ريا براي اوست ، نه عبادت همراه با شرك وظلم درحق او . واين جاي شكراست كه خالي است .

 چرا با خالق تان دوستي برقرار نميكنيد

ياايهاالانسان ما غرك بربك الكريم . اي انسان چه چيزي ترا نسبت به پروردگاركريمت فريب داده است ؟  الذي خلقك فسوك فعدلك . پروردگاري كه ترا قشنگ و مناسب آفريد .
توضيح: تفسيراين آيه لذت بخش قابل توجه است ، يعني چه كسي فريبت داد ، تا تو خداي يگانه را نافرماني كني ؟ گناهان شب و روز را مرتكب بشوي ؟ نمازهارا ترك كني ؟ چشمهايت را بسوي گناه وحرام باز كني ؟ چه چيزي ترا نسبت به خدا كريم فريب داد تا ازاو نترسي ؟ آيا ثروت دنيا فريبت داد ؟ اين كه فاني است . آيا شهوت فريبت داد ؟ اين كه ازبين رفتني است . آيا شيطان فريبت داد ؟ او كه دشمن توست . آيا پست ومقام فريبت داد ؟ اين كه براي هيچكس وفا نكرده است . آيا غرور وتكبر فريبت دادند ؟ اينها كه صفات خدا هستند و بنده لايق آنها نيست . پس اي انسان اين اسباب باعث شدند تا تو از خداي كريم غافل بشوي ؟ اينجا خدا خودش را كريم گفت ، كريم از صفات زيباي خداست ، خدا با صفاتش مي زيبد ، من ازاين جمله  خيلي لذت مي برم ، وبراي همين باربار آن را تلاوت مي كنم ، چون او فقط لايق اين جمله است .

به اين صحنه ها فكر كنيد

إِذَا السَّمَاء انفَطَرَتْ . آنگاه كه آسمان ( كرات آسمانى) از هم شكافته شود .

وَإِذَا الْكَوَاكِبُ انتَثَرَتْ . وآنگاه كه ستارگان پراكنده شوند و فرو ريزند

وَإِذَا الْبِحَارُ فُجِّرَتْ .  و آنگاه كه درياها به هم پيوسته شود

وَإِذَا الْقُبُورُ بُعْثِرَتْ  . و آنگاه كه قبرها زير و رو گردند ومردگان خارج شوند .

عَلِمَتْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ وَأَخَّرَت .ْ در آن زمان هر كس مى‏داند آنچه را از تقديم كرده و آنچه را كه از دست داده است .

سيل گناهان در كره خاكي

دروغ ، غيبت ، سخن چيني ، چشم چراني ، زنا ، قتل ، سرقت ، شرك ، ريا ، تكبر ، غرور ، خوردن مال حرام ، تضييع حقوق الناس ، تضييع حقوق الله ، غفلت از ياد خدا ، وغفلت ازاولين فرض اسلام ، يعني نماز كه ستون دين است و درجوامع مسلمين به كثرت ترك مي شود .

اگر لطف و كرم او نبود ما كه مستحق عذابهاي الهي بوديم ، حالا كه عذاب نمي آيد چون لطف خالق برسرماست . همچنين خوب زندگي كردن ما ، واينكه داراي  نعمت هاي فراواني هستيم ، حسن ازما نيست بلكه اين ازباران كرم اوست . و لطف او قابل مقايسه با هيچ دوست ديگري نيست ، حتي مادر مهربان . وان تعدوا نعمت الله لا تحصوها . شما هيچ گاه قادر به شمارش نعمتهاي او نيستيد .

جلوه هائی از باران كرم او

وهوالغفورالودود . او بخشنده و دوست داشتني است .
غافرالذنب وقابل التوب : بخشنده گناهان و قبول كننده توبه هاست. توضيح : يعني شما هميشه غرق در گناه هستيد ، اما دربيكران رحمت او به روي نيازمندان بازاست .
ستار العيوب . از عيبها و كارهاي نا پسند شما با خبر است اما راز شمارا مي پوشاند .
الله ولي الذين امنو. وان الكافرين لامولي لهم . فقط دوست شما مومنين است نه دوست كفار .
نه تنها رحيم است بلكه ارحم هم هست ، يعني مهربان ترين . نه تنها كريم است بلكه اكرم هم هست ، يعني كريم ترين .

الطاف بيكران خالق

قل يعبادي الذين اسرفوا علي انفسهم لاتقنطوا من رحمه الله ان الله يغفرالذنوب جميعا
بگو ( اي رسول الله ) اي بندگاني كه برجانهاي تان بسبب گناهان ظلم كرديد ، نا اميد از رحمت خدا نباشيد . همانا الله همه گناهان را مي بخشد . حضرت وحشي قاتل حضرت حمزه بود ، وقتي خواست مسلمان بشود ، گفت من كه قاتل هستم و خدا فرموده جاي قاتل براي هميشه درجهنم است ، پس توبه من قبول نميشود ، رسولخدا ص اين آيه را براي او تلاوت كردند كه نا اميد از رحمت اونباشيد ، و حضرت وحشي رض مسلمان شد.

بازآ بازآ هر آنچه هستی بازآ  +    گر کافر و گبر و بت‌پرستی بازآ

این درگه ما درگه نومیدی نیست .   +  صد بار اگر توبه شکستی بازآ       


توبه راه دوستي با خداست

حديث قدسي : يَا ابْنَ آدَمَ إِنَّكَ مَا دَعَوْتَنِي وَرَجَوْتَنِي غَفَرْتُ لَكَ عَلَى مَا كَانَ فِيكَ . وَلَا أُبَالِي يَا ابْنَ آدَمَ لَوْ بَلَغَتْ ذُنُوبُكَ عَنَانَ السَّمَاءِ ثُمَّ اسْتَغْفَرْتَنِي . غَفَرْتُ لَكَ وَلَا أُبَالِي يَا ابْنَ آدَمَ إِنَّكَ لَوْ أَتَيْتَنِي بِقُرَابِ الْأَرْضِ خَطَايَا ثُمَّ لَقِيتَنِي . لَا تُشْرِكُ بِي شَيْئًا لَأَتَيْتُكَ بِقُرَابِهَا مَغْفِرَةً .
خدا مي فرمايد : اي فرزند آدم ، همانا اگر مرا بخواني واميدوارفقط به من باشي ، هرچي گناه داشته باشي ميبخشمت وهيچ باكي ندارم . اي فرزند آدم ، اگر گناهانت به آسمانها برسند ، و تو سپس از من بخشش بطلبي مي بخشمت و هيچ باكي ندارم . اي فرزند آدم ، اگر تو به حجم زمين با گناه پيش من برگردي ، بشرطي كه شرك به من نكرده باشي به همان مقدار با بخشش به سراغت مي آيم .
در روايات داريم ، هنگاميكه بنده گنهگار توبه مي كند ، و دربخشش رب العلمين را مي زند ، الله از بس كه شادمان ميشود ، به فرشتگان دستورميدهد ، كه آسمان را چراغاني كنيد ، وشادي كنيد ، كه يك بنده با مولي خويش صلح كرده است .

شرك راه ايمان و راه دوستي با خدا نيست

فردي كه مبتلا به شرك است ، ايمان او ضعيف است ، اعمال صالح براي او دشوار ميگردد ، و نمي تواند با خالق دوستي برقرار كند . الله هيچ جاي قرآن اجازه نداده كسي را با او شريك بگردانيم . و فرموده ادعوني استجب لكم . فقط مرا بخوانيد تا اجابت كنم ، نفرموده مرا و دوستاي مرا بخوانيد . صفات خدا را به كسي ديگر دادن نيز شرك است ، مثلا شفا دادن ، موت ، حيات ، رزق ، برطرف كردن گرفتاريها .
امن يجيب المضطر اذا دعاه و يكشف السوء . چه كسي اجابت مي كند شخص پريشان را وقتي اورا ميخواند ، و برطرف ميسازد گرفتاريها را ؟

كمك خواستن وفرياد زدن جلوي مرده ها جايز نيست به دلايل زير

ايك نعبد و اياك نستعين : فقط ترا مي پرستيم  ، و فقط از تو كمك مي خواهيم ، اياك درقانون عربي ضميرتخصيص است ، به اين معني كه چيزي را به كسي اختصاص ميدهد ، يعني كمك خواستن و عبادت كردن مخصوص الله تعالي است ، نه مرده بيچاره اي كه پوسيده شده است. اين تعليم قرآن به مومنين است كه عبادت مخصوص الله ، سجده مخصوص الله وكمك جستن فقط از الله تعالي باشد . وهيچ بزرگي نبوده و نيست كه مثل ما محتاج خدا نباشد .
فلا تدعوا مع الله احدا : هيچ احدي رابا خدا نخوانيد . حتي محمد مصفطي را كه از او بالاتر هيچ انساني نيست ( اي مسلمانان ) فرياد زدن فقط بايد در محضرخالق باشد . چطوري به خودتان اجازه نقض دستور قرآن را ميدهيد ، و صد تا خدا ميسازيد.
اليس الله بكاف عبده : مگرخدا بنده اش را كافي نيست ؟ اين در جوابي مشركيني كه مي گويند مرده بي خبر مارا به خدا مي رساند ، اما خدا مي گويد مگر من شمارا كافي نيستم ، كه غلام و برده مرا شريك من قرارميدهيد ، وصفات خدائي را به آنها ميدهيد ؟
وكفي باالله وكيلا : خدا بعنوان كارساز كافي است ، اي مومنين و اي مسلمانان ، اعلام خدا رو گوش كنيد كه مي فرمايد من كافي هستم بعنوان كارسازشما.
وكفي بالله حسيبا . و كفي باالله شهيدا : خدا بعنوان كفايت كننده كافي است . و خدا بعنوان حاضر وگواه كافي است . يعني اين خداست كه هرجا با شما حاضراست .
إنه كان بعباده خبيرا بصيرا : همانا او ازبندگانش با خبر، وبه آنها بيناست . اين صفت مخصوص خداست ، اگر اعتقاد داشته باشيم فلان ولي نيز بينا وبا خبر از حالات بندگان است ، شرك است به خدا .
فتوكل علي الحي الذي لايموت : پس توكل كن بر خدائي كه زنده است ونمي ميرد . يعني توكل بر كسي كه هميشه زنده است بكن نه بركسي كه ميميرد ، اين صفت مخصوص خداست ، و خداي مشكل گشا فقط هميشه زنده است نه كسي ديگر. طبق اين آيه تكيه كردن برمرده و پناه بردن به او شرك است به الله .
ما نعبدهم الا ليقربونا الي الله زلفي : مشركين مكه ميگفتند ما بتها را فقط به اين دليل مي پرستيم كه مارا با خدا نزديك مي كنند ، و الا كارسازاصلي و خداي واقعي در آسمانها هست نه اين بتها . پس مسلمان بايد با مشركين تفاوت داشته باشد .
ونحن اقرب اليه من حبل الوريد : ما با شما از شاه رگ گردن نزديكتريم ، يعني نزديك ترين شما منم ، و شما نيازبه مرده پرستي و قبر پرستي نداريد.
والذين تدعون من دونه ما يملكون من قطمير: مرده هاي بيچاره اي كه شما آنهارا ميخوانيد ( هرچند كه اولياء الله و بزرگان دين هستند ) آنان اختيار پوست هسته خرما را هم ندارند .
ألهم أرجل يمشون بها أم لهم أيد يبطشون بها أم لهم أعين يبصرون بها أم لهم آذان يسمعون بها . آيا آناني را كه شما ميخوانيد ، پا دارند كه با آن راه بروند ؟ آيا براي شان دست هست كه با آن چيزي را بردارند ؟ آيا براي شان چشم ، هست كه با آن ببينند ؟  آيا براي شان گوش هست كه بشنوند ؟ صاحبان قبر اين اسباب را ندارند ، و در عالم خودشان بسر مي برند .

شرط يك زندگي خوب

الله زندگي پاك و سالم را دراين آيه كريمه وعده فرموده است . من عمل صالحا من ذكر او انثي فلنحيينه حيوة طيبه . ولنجزينهم اجرهم باحسن ما كانوا يعملون . مرد مومن و زن مومنه ، اگر اعمال نيك انجام دهند ، حتما ما به آنها زندگي پاكيزه خواهيم داد . وحتما پاداش خواهيم داد مزد آنان را به بهتر ازآنچه كه انجام ميدهند . يعني اگربنده دنبال اعمال نيك برود ، خدا خوبي دنيا و آخرت را به او عطا مي كند ، واگراعمال طبق خواسته او نباشند ، وراه هاي ديگروخرافات اختيار نمايد ، الله هر دو جهان زندگي او را در تنگنا قرار ميدهد ، آرامش و آسايش را از زندگي او سلب مي نمايد . چنانچه در اين آيه نيز تصريح شده است ، و من اعرض عن ذكري فان له معيشة ضنكا . ونحشره يوم القيامة اعمي قال رب لما حشرتني اعمي و قد كنت بصيرا . قال كذلك اتتك اياتنا فنسيتها وكذلك اليوم تنسي .  يعني اگرياد خدا وعبادات او آنطور كه او خواسته است نباشد ، همانا زندگي او در تنگنا قرارخواهد گرفت . واما درآخرت .  و روز قيامت اورا حشر مي كنيم درحاليكه او نا بيناست ، او مي گويد خدايا چرا كورحشرم كردي من كه درد نيا بينا بودم ، ( در جواب ) گفته ميشود اين چنين آيات ما دردنيا سراغ تو آمدند ، پس توآنهارا به باد فراموشي سپردي و امروز تونيزفراموش مي شوي .

رد عقايد باطله در مورد توسل

عده نا آگانه بدون اينكه به كلام الله و زندگي اصحاب آشنائي كامل داشته باشند ، مي گويند توسل يعني كمك گرفتن ، فرياد زدن واستمداد كردن از قبوراست ، به دليل اينكه صاحبان قبربزرگان دين بودند . و به اين آيه استدلال مي كنند . يَا اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا اتَّقُوْا اللهَ وَ ابْتَغُوْا اِلَيْهِ الْوَسِيْلَةَ وَ جَاهِدُوْا فِيْ سَبِيْلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُوْنَ .

حالا سوال اينجاست ، كه شما از صاحبان قبراستمداد مي كنيد به دليل اينكه آنها بزرگتر بودند ، پس خود خداي مهربان كه بزرگتراز آنها ست ، چرا بزرگترين را گذاشتيد و از كوچكتر استمداد ميكنيد ؟ مگر خدا مستقيم صدا را نميشنود ؟ يا مي گويند كارسازفقط خداست ، اما اينها وسيله هستند بسوي رسيدن به خدا . جواب . براي رسيدن به خدا ، قرآن و سنت كافي است ، وپارتي در كار خدا مثل روساي دولتهاي دنيا وجود ندارد . اين مانند اين مي ماند كه شخصي براي رسيدن به محضر رئيس يك دولت ، از رئيس اداره محل خود ، كه به مراتب كه پائين تراز رئيس دولت است سفارش بگيرد .

و اين وقيحانه است كه بگوئيم براي نزديك شدن به خدا ازغلام و كنيز او سفارش بگيريم . در حاليكه خداي عزوجل وقادرمهربان مارا توصيه كرده ، كه مستقيم از ذات مقدس او قضاي حاجات را بخواهيم ، و اوهرجا صداي مارا مي شنود ، مرده كه صدا را نمي شنود به دليل اين آيه كريمه . وما انت بمسمع من في القبور يعني تو نمي تواني صدايت را به صاحب قبر بشنواني . پس لزومي ندارد كه مومن خودش را آلوده به شرك كند ، و ايمانش را به خطر بيندازد.
ترجمه و توضيح آيه فوق : اي مومنين از خدا بترسيد و بسوي او وسيله بجوئيد ، و در راه او تلاش نمائيد شايد شما رستگار شويد . حالا نكته اساسي اينجاست كه وسيله جستن تا چه حد بايد باشد ؟ آيا مي توانيم بنام توسل اينقدرپيش برويم ، كه صدها آيه ديگر قرآن را نايده بگيريم ؟ مي توانيم توحيد الله را ناديده بگيريم ، مرتكب شرك بشويم وايمان را از دست بدهيم ؟ . روشن است كه اجازه چنين كاري را نداريم . پس چه بايد كرد ؟

علماء در تشريح اين آيه نوشتند ، متوسل به نام هاي نيك الله تعالي بشويم ، الله تعالي 99 اسماي حسني دارد ، اورا با نام هاي زيبايش صدا بزنيم ، تا از التماس كردن ما خوشحال بشود ، و بسوي ما در رحمت خويش را باز نمايد ، چنانچه درحديث قدسي بالا تشريح اين گذشت . همچنين به حرمت كلام الله مجيد ، و به حرمت انبيا و به حرمت محمد رسول الله ، مثلا بگويئم خدايا به حرمت كلام زيبايت ، و به حرمتي كه انبيا پيش تو دارند ، و به حرمت محمد مصطفي ص مارا مغفرت كن ، و مارا بسوي خودت بكش ، اين معني توسل است . كه هيچ نياز و ربطي به ساختن گنبد ف بارگاه و خرافات و شركيات ندارد .

توضيحي درباره جمله يا امام فلاني

يا حرف نداست ، براي صدا زدن شخصي بكار ميرود ، مثل يا احمد يا محمد . در صورتي منادي يعني شخصي كه صدا زده مي شود، صداي ترا مي شنود اورا در محاوره عربي با اين جمله صدا ميزنند يا احمد ، يعني اي احمد با تو هستم گوش كن ، و او ميشنود و جواب ميدهد. اما در صورتي كه فرد وجود ندارد ، يا از دنيا رحلت كرده  و تو اورا صدا ميزني يا قاسم ، اگر با اين اعتقاد باشد كه آن مرحوم صداي ترا مي شنود اين شرك است . خدا را بايد فرياد زد يا الله و اين اعتقاد را بايد داشت كه الله تعالي مي شنود . ياالله ، يا حي يا قيوم ، يا ذالجلال والاكرام ، يا قدوس ، يا دود ، ياحق ، يارب ، يا خالق ، يا مالك ، يا رازق ، يا معبود ، يا بديع السموات والارض ، يا ذالعرش المجيد ، يا فعال لما يريد ، يا مجيب المضطرين ، يا من لي غيرك ، يا الهي ، يا ملك جبار اني اسئلك بانك انت الله لااله الا انت . به دليل اين آيه وما انت بمسمع من في القبور ، اي محمد تو نميتواني صدايت را به كسي كه در قبر است بشنواني ، ان تدعواهم لايسمعوا دعاءكم . اگر شما اين مرده هارا فرياد بزنيد اينها نمي شنوند . ولوسمعوا مااستجابوا لكم . واگر ( به ظن شما ) بشنوند فرياد شمارا اجابت نمي كنند .

زندگي اصحاب و اهلبيت ملاك عمل هستند

پس از قرآن و سنت ، زندگي ياران وتربيت يافته گان رسولخدا ص براي ما ملاك عمل هستند ، اين بزرگواران در هيچ جا ثابت نيست ، كه از قبررسولخدا يا كسي ديگراستمداد كرده باشند .

توصيه به دوستان و عزيزان

شك نداريم درخالق درنا اميدي نيست ، و براي او قيافه و ظاهر كسي مهم نيست ، بلكه خالق به قلبها مي نگرد ، همچنانكه بزرگان دين با ايمان وعمل صالح به خدا رسيدند ، وايمان اعمال صالحه درتوان هرفردي هست ، وهركس درهرزمان ومكان مي تواند دوست او قرار گيرد ، پس ما چرا نخواهيم از دوستان آن ذات مقدس بشويم ؟ براي خالق مهربان مهم نيست پدرت كي باشد ! حتي اگر پدرت مثل پدرمحمد مصطفي ص عبدالله بن عبدالمطلب باشد ، كه شرفياب ايمان نگرديد و فرزند او خورشيد عالم تاب شد . يا قيافه ات سياه باشد مثل چهره بلال حبشي كه صداي اذانش به آسمان مي رفت . دوستان خوب من بزرگان دين از اعمال نيك خودشان به ما روز قيامت نميدهند ، پس شعاربزرگ پرستي سودي ندارد ، بجاي آن تمجيد ازخالق كنيم كه ياد اوعبادت است ، و در اورا بزنيم و هميشه دست نياز را بسوي او بلند كنيم . پس عزيزانم اين سعادت عظيم دنيا و آخرت را از دست ندهيد . واين سرمايه جاويدان است . آخرين توصيه من اينست كه راه رسيدن به خالق ، خواندن نمازشب است ، آنگاه كه همه خواب هستند ، تو درميان آنها به راز و نياز به پردازي مطمئنا هزاران سود را از خدا گرفتي ، وبرنده شدي .  به اميد هدايت همه انسانها وما علينا الاالبلاغ المبين .

پایگاه وااسلاماه

 

دوستی صمیمانه با خدا...
ما را در سایت دوستی صمیمانه با خدا دنبال می کنید

برچسب : دوستی با خدا, ارتباط با خالق , عشق خدا, عشق مولی,خدا, نویسنده : سربازگمنام sarbazegomnam بازدید : 289 تاريخ : يکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت: 6:26